Nadchodzący koniec sprzedaży aut spalinowych wynika z Unijnego zakazu. Oznacza on że od 2035 roku Unia Europejska zakazała sprzedaży nowych samochodów napędzanych silnikami spalinowymi na terenie swoich państw członkowskich. Zamiast tego, nowe samochody sprzedawane w UE będą musiały być pojazdami elektrycznymi lub innymi pojazdami o zerowej emisji spalin.
REDUKCJA EMISJI SZKODLIWYCH SUBSTANCJI
Zakaz ten ma na celu redukcję emisji szkodliwych substancji, takich jak dwutlenek węgla i inne zanieczyszczenia. Ma on również przyśpieszyć przejście na bardziej zrównoważone i ekologiczne formy transportu. Samochody spalinowe są jednym z głównych źródeł emisji gazów cieplarnianych,. Przyczynia się to do zmian klimatu i problemów związanych z jakością powietrza w miastach.
DOSTOSOWANIE SIĘ DO NOWYCH WYMOGÓW
Wprowadzenie zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych do 2035 roku daje producentom samochodów oraz konsumentom czas na dostosowanie się do nowych wymogów. Przewiduje się, że wraz z postępem technologicznym samochody elektryczne staną się bardziej dostępne i konkurencyjne pod względem ceny. Do tego czasu powinna się również znacznie rozwinąć cała infrastruktura ładowania samochodów elektrycznych.
Wprowadzenie zakazu sprzedaży samochodów spalinowych może również przyspieszyć inwestycje w rozwój technologii związanych z pojazdami elektrycznymi oraz alternatywnymi źródłami napędu, takimi jak wodorowy czy hybrydowy. Ma to na celu stymulowanie innowacji i transformacji sektora transportu w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań.
Warto zaznaczyć, że zakaz ten dotyczy sprzedaży nowych samochodów spalinowych. Oznacza to, że istniejące pojazdy spalinowe będą nadal mogły być używane po 2035 roku.
SAMOCHODÓW SPALINOWYCH BĘDZIE CORAZ MNIEJ
Oczekuje się że w najbliższych latach liczba samochodów spalinowych na drogach będzie się stopniowo zmniejszać. Wpływ na to będą mieć następujące czynniki :
- Postęp czasu przybliżający nas do wejścia w życie nowych przepisów.
- Rosnące zainteresowanie pojazdami elektrycznymi.
- Coraz lepsza infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych.
- Coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji dwutlenku węgla.